Handelsbetingelser hos Phone-Parts.dk
Generelle oplysninger
Phone-Parts ApS
Aalborgvej 52
9560 Hadsund
Danmark
CVR-nummer: 38202065
Mailadresse: support@phone-parts.dk
Telefonnummer: +45 71 74 77 06
Annullering af ordre
Ordrer, der endnu ikke er afsendt fra Phone-Parts.dk kan annulleres ved at kontakte os på support@phone-parts.dk eller telefonisk alle hverdage fra 10.00 til 15.00 på +45 71 74 77 06
Priser og betaling
Alle angivne priser er i danske kroner og inklusiv 25 % moms.
Betaling for bestilte varer kan ske online ved brug af Dankort, Visa, Mastercard, Visa Electron og MobilePay Online. Disse oplysninger transmitteres krypteret mellem kunde og Phone-Parts.dk.
Beløbet hæves først på dit kort, når varerne sendes fra Phone-Parts.dk. Der kan aldrig trækkes et større beløb end det, du har godkendt ved købet.
Der tages ikke gebyr ved brug af kort.
Reservation af beløb
Betaler du med et internationalt betalingskort, reserveres beløbet med det samme.
Pengene er reserveret på dit kort eller konto indtil:
1) vi hæver beløbet, når vi sender varen, eller
2) indtil pengene bliver frigivet ifølge aftale med din kortudsteder.
Ovenstående gælder for MasterCard, VISA, MobilePay, Google Pay og Apple Pay. Reservationen på kortet, er gældenede i maks 7 hverdage.
Du kan læse mere om reglerne for dit specifikke kort hos din kortudsteder.
Ved bankoverførsel (uden aftale) sendes varen først når pengene ses modtaget (1-2 bankdage). Er beløbet ikke modtaget efter 5 hverdage, vil ordren blive annulleret og købet set som ikke at være godkendt. Og husk, at du ved bankoverførsel ikke beskyttet af indsigelsesordningen.
Betaling via ViaBill:
Ved køb med ViaBill vil du først modtage dine varer. Herefter skal du betale din månedsydelse den 20. i hver måned. Hvis du fortryder dit køb, ophører aftalen om betaling hos ViaBill. ViaBill finansierer køb for op til 2.000 kr.
Beløb over 2.000 kr. finansieres i samarbejde med SparXpress.
Har du allerede en Viabill konto, koster det 39kr. i gebyr hver måned.
Læs mere: https://viabill.dk/om-os/
Anyday:
Med Anyday kan du dele din betaling op. Du betaler første afdrag når varen leveres, og det resterende beløb betales af over de følgende 3 måneder. Anyday er gratis for dig, så længe du betaler til tiden. Med Anyday får du en konto, som du kan anvende ved alle webshops, der tilbyder betaling gennem Anyday.
Læs vilkår for Anyday her: www.anyday.io/da/terms-conditions/shopper
For offentlige institutioner er det muligt at betale via EAN-Fakturering.
**Allerede nedsatte produkter kan der ikke trækkes yderlige rabat på, ved brug af kundekonto eller brug af rabatkode.
Kundekonto
Hurtigere og nemmere at gå til kassen
Opret ønskeliste som du kan dele med venner, familie eller erhvervs relation
Se alle nuværende og tidligere ordrer
De bedste priser! Med vores dynamiske prisrobot og tæt samarbejde med Pricerunner, sikre vi dig at vi ALTID har de bedste priser på markedet.
Privat kunde.
Du får som privatkunde op til 15% rabat på udvalgte produkter samt mange andre fordele, som du kan læse mere om dine under formular.
Erhvervskunde og offentlig.
Du får som erhvervskunde eller offentlig kunde får du op til 15% rabat på hele vores på hele vores sortiment.
Du har også mulighed for at ansøge om en skræddersyet rabataftale.
Skræddersyet special rabataftale.
Med en skræddersyet aftale får du op til 80 % rabat på udvalgt tilbehør og reservedele.
Du kan ansøge om aftalen ved at kontakte os via telefon eller e-mail
Opret dig som kunde eller kontakt os på +45 71 74 77 06 / support@phone-parts.dk / her
* Omvendt betalingspligt for moms trådte i kraft 01.07.2014 og påvirker virksomhedskøb af mobiletelefoner og tablets.
Salg af mobiltelefoner, tablets & computere til B2B er derfor fritaget for moms, derfor der ikke er pålagt 25 % moms på disse produkter, læs mere herunder.
* Erhvervskunder er ikke omfattet vores garantiordning som omhandler brudgaranti på iPhone og iPad skærme.
I forhold til dine køb på Phone-Parts.dk har den omvendte betalingspligt den betydning, at du, som virksomhed, ikke længere skal betale moms af varer, der er omfattet af den omvendte betalingspligt. I stedet har du som køber selv ansvar for afregning af momsen på disse varer.
De varer, der er omfattet af reglerne for omvendt betalingspligt inkluderer:
- Mobiltelefoner - herunder smartphones
- Tablets
- Computer & Macbooks
Fragt
Forventet leveringstid er 1-2 hverdage. Bestilte produkter sendes som udgangspunkt samlet.
Vi sender med PostNord og GLS.
*Vi håndtere kun pakker indenfor Danmarks grænser (Færøerne & Grønland er undtaget)
Phone-Parts ApS bærer ansvaret for varerne, indtil du har modtaget dem.
Hvornår kan jeg forvente at modtage min bestilling?
Når du bestiller varer med GLS, kan du forvente dem sendt samme dag hvis de er bestilt inden kl. 16:30 mandag til fredag.
Når du bestiller varer med PostNord, kan du forvente dem sendt samme dag hvis de er bestilt inden kl. 18:00 mandag til fredag.
Vi leverer alle dage fra mandag til fredag og lørdag til udleveringssteder og døgnbokse.
Afhentning af ordre mellem kl. 09-17 mandag-fredag
Vi sigter ALTID efter at få ordrer afsendt til tiden, så du har pakken leveret dagen efter (dag-til-dag levering)
Følg din forsendelse på GLS.dk og PostNord.dk
Med eller uden omdeling - Dag-til-dag levering?
Når vi sender din pakke uden omdeling / døgnboks, så har det den fordel, at du kan hente pakken på posthuset hurtigere, da posten ikke særskilt skal tage sig tid til at komme ud til de enkelte husstande.
Pakker afsendt med GLS og Postnord vil blive omdelt næstkommende hverdag. Såfremt du ikke er hjemme, vil fragtmanden ligge en seddel i din postkasse, hvorefter du kan afhente pakken på oplyst udleveringssted.
Hvilke leveringsomkostninger tillægges der til min bestilling?
Fragtprisen afhænger af købssummen og hvordan du ønsker varen leveret. Priser og vilkår oplyses herunder.
For private kunder.
Ordre over 395 kr. for privat og 999 for erhverv levere vi fragtfrit i Danmark med GLS Pakkeboks, GLS Erhverv, PostNord Pakkeboks og PostNord Erhverv. (Privat levering med GLS og PostNord er undtaget fri fragt)
Ordre ordrer under fri fragt grænsen, gælder nedenstående fragtpriser.
GLS - Afhentning i Pakkeboks er 39 kr.
GLS - Privatadresse er 59 kr.
GLS - Erhvervsadresse er 39 kr.
Post Danmark - Afhentning i Pakkeboks er 39 kr.
Post Danmark - Privatadresse er 59 kr.
Post Danmark - Erhvervsadresse er 39 kr.
*Post Danmark - Flex levering er 89 kr.
Afhentning på vores adresse er 35 kr.
OBS - Det er ikke muligt at "parre" to ordre sammen eller tilføje en ny ordre til en eksisterende ordre. Hvis der er behov for at foretage et ekstra køb, skal dette ske ved at oprette en ny ordre.
Anvendelse af returlabel koster 39 kr.
Forsendelse retur til Phone-Parts ApS (Ålborgvej 52, 9560 Hadsund)
Klik her for at få tilsendt en returlabel
*Når pakken er afleveret til dig eller placeret på det aftalte sted, ophører fragtfirmaets og butikkens erstatningsansvar. Du er herefter selv ansvarlig, hvis pakken eller brevet forsvinder eller bliver beskadiget, og du kan ikke kræve erstatning hos fragtfirmaet eller butikken.
Erhvervskøb
Hvis der på din ordre er oplyst et CVR-nummer, eller der fremgår en virksomheds navn af faktureringsadressen, anses du for at være en erhvervkunde.
For erhvervskunder gælder følgende særlige betingelser:
- Brudgaranti er ikke gældene for erhvervskunder.
- Ingen fortrydelsesret
- 12 måneders reklamationsret
- Fragt i forbindelse med reklamationssager sker på egen regning
- Erhvervskøb leveres med omdeling, hvorfor der vil være en fragtomkostning uanset ordrens størrelse
- Betaling med Dankort er gebyrfrit.
Fortrydelsesret
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.
Består ordren af flere partier eller dele, udløber fortrydelsesfristen 14 dage efter den dag, du modtager det sidste parti eller den sidste del.
Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til support@phone-parts.dk eller benytte standardfortrydelsesformularen, som du finder nederst i handelsbetingelserne.
Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked.
*Erhvervskunder er ikke berettiget
Fortrydelse af en del af købet
Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre.
Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur og afholder selv udgifterne for forsendelsen til Phone-Parts ApS hvis du fortryder en del af dit køb.
Retunering
Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.
Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vareDu skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten.Du kan købe en returlabel hos os - Klik her for at få tilsendt en returlabel.
Udgifterne til returnering koster 39 kr. som fratrækkes varen der sendes retur.
*Vi anbefaler at hvis egen returfragt anvendes, at det sendes med tracking, for sikker returnering.
Varens stand, når du sender den retur
Hvis varen har mistet værdi og det skyldes at du har brugt eller håndteret den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og funktion der på den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage.
Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage.
*Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.
Tilbagebetaling af købsbeløbet
Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage og refusion vil blive udstedt via den oprindelige betalingsmetode. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for.
Ved returnering hæfter kunden for eventuel forringelse af varen. Det er naturligvis ok at pakke varen ud af bobbelplasten fra papkassen for at se hvad der er blevet købt.
Vi refunderer betalinger modtaget fra dig omhandlende de vare der retuneres, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.
Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.
Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.
Varen sendes til:
Phone-Parts ApS
Ålborgvej 52
9560 Hadsund
Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen. Vi anbefaler at returvarer sendes med tracking, for sikker returnering. Ønsker du at sende en vare Phone-Parts ApS Klik her for at købe returlabel
Det er også muligt at returnere varer ved fortrydelse på vores kontor, såfremt du medbringer faktura fra Phone-Parts.dk.
* Du kan ikke fortryde købet ved blot at nægte modtagelse af varen eller fravælge afhentning, uden samtidig at give os tydelig meddelelse om dette.
Såfremt du nægter modtagelse eller fravælger afhentning indenfor PostNords gældende tidsfrister og ønsker pengene refunderet, fratrækkes de reelle returomkostninger, i det vi som virksomhed har afholdt udgiften for returfragten.
* HUSK AT SENDE I SAMME EMBALLAGE, SOM VAREN KOM I! DVS: PAKKET PÆNT IND, SÅ VAREN IKKE KAN LIGGE OG RYKKE FREM OG TILBAGE.
RMA håndtering & Reklamationsret
Reklamationsret
Købelovens mangelsregler kan finde anvendelse på varekøb.
Når du handler på phone-parts.dk har du selvfølgelig 24 måneders reklamationsret. Det betyder, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.
Det er et krav, at reklamationen er berettiget, og at manglen ikke er opstået som følge af en fejlagtig håndtering af produktet eller anden skadeforvoldende adfærd.
Fejl eller mangel
For at du skal have så lidt besvær som muligt er det altid en god idé at kontrollere, at du har fået det korrekte produkt, inden du begynder monterings- eller demonteringsarbejde.
Sammenlign det nye produkt med det gamle, inden du tager det i brug og forsøg ikke at fuldføre en installation hvis tvivlen eller forskel på produktet forekommer.
Opdager du en fejl eller mangel ved en købt vare, bedes du snarest muligt og inden for rimelig tid kontakte Phone-Parts ApS og forklare, hvori fejlen eller manglen består. Hvis du reklamere inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget vil reklamationen altid være rettidig.
Hvis en vejledning om håndtering og test er vedlagt det købte produkt, så skal denne vejledning følges nøje!
Vi har brug for følgende informationer
Kontakt vores kundesupport - support@phone-parts.dk og oplyst ordre eller fakturanummeret tilhørende din reklamation, beskriv her din oplevelse og vedlæg gerne et eller flere billeder (Det kan ofte gøre vores arbejde nemmere for at forstå den udfording du har) Skal varen skal retur os (Phone-Parts Aps) for yderlige inspektion, afholdfes denne omkostning af kunden selv (Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine (rimelige) fragtomkostninger) Vi besvare din henvendelse indenfor 24 timer.
Vi refundere rimelige fragtomkostninger
Er reklamationen berettiget, refunderer vi naturligvis dine fragtomkostninger.
Varen sendes til:
Phone-Parts ApS
Ålborgvej 52
9560 Hadsund
*Købte reservedele er med henblik på "gør det selv" og erhvervsbrug som omhandler udskift af en reservedel er på eget ansvar.
Ønsker du at sende en vare Phone-Parts ApS (Ålborgvej 52, 9560 Hadsund)
Klik her for at få tilsendt en returlabel
Invitation til brugeranmeldelse
I forbindelse med køb på hjemmesiden videregiver vi oplysninger om dit navn og din e-mail til virksomheder der foretager tilfredshedsundersøgelser og anmeldelser, pt. Trustpilot. Disse virksomheder kan således på vores vegne sende en invitation til at vurdere os på deres hjemmeside. Formålet er at du som kunde kan angive din vurdering og anmeldelse overfor andre forbrugere, og at vi kan forbedrer vores service og produkter. Da det er en del af handelsbetingelserne, benytter vi "opfyldelse af kontrakt/aftale" jf. Databeskyttelsesforordningens artikel 6, stk. 1 litra b. Du er naturligvis ikke forpligtet til at foretage en anmeldelse, vælger du at gøre det, bliver TrustPilot dataansvarlig for de afgivne oplysninger.
Fortrolighedspolitik
Phone-Parts ApS forstår og respekterer vigtigheden af privatliv på internettet. Forretningen vil ikke afsløre information om kunder/brugere til tredje part, med mindre det er nødvendigt for at implementere en transaktion. Forretningen vil ikke sælge dit navn, adresse, e-mail adresse, kreditkort eller personlige data til nogen tredjepart uden din forudgående tilladelse.
Persondata
Vi har brug for følgende oplysninger, når du handler hos os:
Navn, adresse, tlf.nr. og mailadresse.
Vi registrerer og videregiver de personoplysninger, som er nødvendige for at kunne levere varen til dig.
Personoplysningerne registreres hos Phone-Parts ApS og opbevares i fem år, hvorefter oplysningerne slettes.
Vi samarbejder herudover med en række andre virksomheder, som opbevarer og behandler data. Virksomhederne behandler udelukkende oplysninger på vores vegne og må ikke bruge dem til egne formål.
Har du en konto med login og oplysninger på dig, vil denne konto ikke blive slettet efter fem år.
Vi samarbejder kun med databehandlere i EU eller i lande, der kan give dine oplysninger en tilstrækkelig beskyttelse.
Den dataansvarlige på phone-parts.dk er Phone-Parts ApS.
Du har ret til at få oplyst, hvilke oplysninger vi behandler om dig.
Hvis du mener, at oplysningerne er unøjagtige, har du ret til at få dem rettet. I nogle tilfælde har vi pligt til at slette dine persondata, hvis du beder om det. Det kan f.eks. være hvis dine data ikke længere er nødvendige i forhold til det formål, som vi skulle bruge dem til. Du kan også kontakte os, hvis du mener, at dine persondata bliver behandlet i strid med lovgivningen. Du kan skrive til os på: support@phone-parts.dk
PriceRunner Købsgaranti![](https://parametre.online/cgaedli6czsqdt2ivcd.png)
Dit køb hos os er helt gratis omfattet af PriceRunner Købsgaranti. Det sikrer dig op til 50.000 kroner, hvis noget skulle gå galt i forbindelse med dit køb. For at være omfattet af Købsgarantien, skal du blot være registreret medlem på PriceRunner.
PriceRunner Købsgaranti dækker dig, der er privatperson og bosat i Danmark. Garantien omfatter sager, hvor butikker ikke påtager sig deres ansvar ifølge loven og afhjælper et opstået problem inden for 60 dage.
For dig, der ikke er medlem på PriceRunner og har besøgt os via deres tjeneste, så kan du stadig få dit køb sikret gennem Købsgarantien. Det eneste, du behøver at gøre, er inden for en time at registrere dig på deres hjemmeside. Det koster intet og tager kun et øjeblik. Opret en bruger i dag og få købsgaranti
Hvis du ønsker, at dit køb skal blive omfattet af Købsgarantien, skal din bestilling være adresseret til dig som forbruger. Med Købsgarantien får du erstatning, hvis en vare er defekt, hvis en vare mangler ved levering, hvis levering af varen udebliver eller hvis varen er forkert eller fejlbehæftet.
Hvis noget går galt i forbindelse med dit køb, dækker PriceRunner Købsgaranti dig for såvel anskaffelsesomkostninger som fragtudgifter. Du får også erstatning for den direkte økonomiske skade, du eventuelt har lidt på grund af fejlen. PriceRunner Købsgaranti erstatter ikke eventuelt værditab, udeblevne indtægter eller andre direkte eller indirekte omkostninger.
Besøg PriceRunner for at se en liste med ikke-omfattede kategorier samt de endelige betingelser for Købsgarantien.
Klageadgang
Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte os på : support@phone-parts.dk Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg via Klageportalen for Nævnenes Hus.
For at kunne klage, skal varen eller ydelsen, som du vil klage over, have kostet mindst 1.110 kr. og højst 100.000 kr. Det koster et gebyr at få klagen behandlet.
Når du handler på en e-mærket webshop, kan du gratis få behandlet din sag hos e-mærket - uanset beløbets størrelse. Læs mere her.
Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/odr
Standardfortrydelsesformular
(Denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)
Til:
Phone-Parts ApS
Ålborgvej 52
9560 Hadsund
support@phone-parts.dk
Jeg meddeler herved, at jeg ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min købsaftale om følgende varer/tjenesteydelser:
Bestilt den: _______________________________ Modtaget den: _______________________________
Forbrugerens navn: ______________________________________________________________________
Forbrugerens adresse: ___________________________________________________________________
Forbrugerens underskrift: _________________________________________ Dato: _________________
(kun hvis formularens indhold meddeles på papir)